Jak to działa?

Uwaga! Zakładam, że wykonałeś wszystkie kroki z poradniku pierwsze kroki.

Z tego poradnika dowiesz się, jak efektywnie korzystać z narzędzia, a także jak ono działa.

Część 1: Wypełnienie formularza

Formularz służący do skonfigurowania artykułu

💬Temat artykułu

Wymagane

W tym miejscu należy wprowadzić frazę opisującą artykuł. Nie zostanie ona wykorzystana jako tytuł artykułu (nie będzie jej w h1), temat artykułu służy do poinformowania AI, o czym ma pisać. Prawdziwy tytuł artykułu zostanie wygenerowany przez sztuczną inteligencję.

💬Dodatkowe nagłówki

Opcjonalne

Narzędzie samo generuje nagłówki na podstawie tematu artykułu, ale możesz wprowadzić listę swoich nagłówków. Zostaną one dopisane do artykułu. Poszczególne nagłówki należy rozdzielić przecinkami.

💬Zapytanie do banku zdjęć

Opcjonalne

Jeśli zostawisz to pole puste i nie zaznaczysz opcji AI wybiera zapytanie do banku zdjęć w artykule nie będzie zdjęć. Tekst wpisany w tym polu zostanie wykorzystany w celu znalezienia zdjęć do artykułu. Powinien on być bardzo uogólniony, przykładowo, pisząc artykuł o zaletach programowania w języku kotlin, nie możemy podać frazy "kotlin", ponieważ narzędzie nie znajdzie żadnych zdjęć. Lepszym wyborem jest przykładowo "programowanie". Dostępność zdjęć możesz sprawdzić na tej stronie.

Więcej o sposobie wybierania i przetwarzania zdjęć przeczytasz w dalszej części poradnika.

☑️AI wybiera zapytanie do banku zdjęć

Nie zalecane

Zaznaczenie tego checkboxa oznacza, że sztuczna inteligencja spróbuje znaleźć najlepsze zapytanie do pixabay na podstawie tematu artykułu. Nie jest to polecane rozwiązanie, ponieważ AI radzi sobie tylko w prostych przypadkach. Warto jest skorzystać z tej opcji, jeśli temat artykułu sam w sobie może być dobrym zapytaniem do banku zdjęć.

☑️Podsumowanie na końcu wpisu

Zalecane

Dodaje podsumowanie do listy nagłówków jako ostatni element.

☑️Dodaj FAQ na końcu artykułu

Zalecane

Dodaje sekcję FAQ na końcu treści artykułu.

☑️Pogrub niektóre zdania

Zalecane

Dodaje pogrubienie do zdania w większości akapitów, maksymalnie jedno zdanie na akapit. Artykuł staje się przyjaźniejszy użytkownikowi i bardziej naturalny.

1️⃣Ilość wygenerowanych nagłówków

Wymagane • Polecana wartość: 7

Ilość nagłówków, które AI ma wygenerować. Nagłówek Podsumowanie oraz nagłówki wprowadzone przez pole Dodatkowe nagłówki nie wliczają się do tego limitu.

1️⃣Ilość nagłówków między zdjęciami

Wymagane • Polecana wartość: 2

Wartość oznaczająca co ile nagłówków należy wstawić zdjęcie do artykułu. Im mniejsza, tym więcej zdjęć.

1️⃣Szerokość i wysokość zdjęć

Wymagane

Docelowy rozmiar zdjęć w artykule. Więcej o sposobie wybierania i przetwarzania zdjęć przeczytasz w dalszej części poradnika.

⏹Model AI

Wymagane • Polecana wartość: gpt-3.5-turbo

Umożliwia wybór modelu sztucznej inteligencji, który zostanie użyty do generowania treści. Najlepszym wyborem dla zdecydowanej większości użytkowników jest gpt-3.5-turbo. Poniżej znajdziesz porównanie poszczególnych modeli:


*Ceny za 1000 zzs są poglądowe i mogą się różnić od rzeczywistych cen
Model Szybkość Jakość Cena za 1K tokenów/zzs
gpt-3.5-turbo 7/10 9/10 $0.002 / $0,0015*
text-davinci-003 5/10 8/10 $0.02/ $0,015*
text-davinci-002 8/10 5/10 $0.02 / $0,015


Część 1,5: Generowanie artykułu

W tej części dowiesz się, w jaki sposób generowany jest artykuł.

✍️Tworzenie treści

Proces tworzenia treści artykułu opiera się w głównej mierze na dwóch elementach - nagłówki i akapity. Na początku generowania zostaje stworzona lista nagłówków na dany temat, a następnie każdy z nich zostaje rozwinięty w akapitach. Dzięki temu długość artykułu jest bardzo elastyczna i praktycznie nieograniczona (w granicach rozsądku 😉). Kolejną zaletą tego rozwiązania jest możliwość wprowadzania własnych nagłówków.

Niestety, przez sposób, w jaki generacja jest przeprowadzana, pierwsze zdania różnych akapitów mogą być podobne. Dzieje się tak dlatego, że AI nie pamięta poprzednich odpowiedzi i aktualnej treści artykułu i każdy akapit traktuje indywidualnie.

Oprócz tego, do każdego artykułu dodawany jest funkcjonalny spis treści oraz lead.

🖼️Obsługa zdjęć

Zdjęcia są wybierane według bliskości wymiarów do wymiarów wybranych przez użytkownika. Po pobraniu zdjęć są one skalowane do docelowych wymiarów. Dzięki temu zdjęcia mają dokładnie takie same wymiary, jakie użytkownik zadeklarował w formularzu, a podczas skalowania nie są niekształcone. Oprócz tego nie zajmują niepotrzebnie dużo pojemności twojego dysku.

Podczas wstawiania zdjęć do artykułu nadawane są im atrybuty alt i title. Jako atrybuty używane są nagłówki najbliższe danemu zdjęciu. Podobnie dzieje się w przypadku nazw plików.



Część 2: Po wygenerowaniu

W tej sekcji omówię sposób wyświetlania, pobierania i publikowania artykułu.

📖Podgląd artykułu

Po stworzeniu artykułu zobaczysz podgląd twojego artykułu. Różni się on od artykułu gotowego do pobrania lub publikacji tym, że zdjęcia nie są pobierane, tylko są one wyświetlane bezpośrednio z pixabay. Dlatego nie martw się, jeśli zdjęcia nie mają rozmiarów takich, jakich zadeklarowałeś wcześniej.

Jeśli uznasz, że artykuł jest godny pobrania lub publikacji, przejdź do kolejnej sekcji.

Poniżej podglądu artykułu możesz sprawdzić, ile kosztowała Cię jego generacja

📥Pobieranie artykułu

Poniżej artykułu znajdziesz przycisk służący do pobrania artykułu na twój komputer. Przesyłany jest on do Ciebie w formie archiwum zip, zawiera ono jeden plik html (twój artykuł) oraz wszystkie zdjęcia. Nie zapomnij go rozpakować!

📤Przesyłanie artykułu na WordPressa

Jeśli chcesz automatycznie umieścić artykuł na twojej stronie opartej na WP, wystarczy, że wybierzesz kategorie, do których ma on należeć, a następnie klikniesz odpowiedni przycisk

Formularz służący do publikacji artykułu

Kategorie są automatycznie pobierane z twojej strony, dlatego nie musisz ręcznie ich wprowadzać. Oprócz tego, lista kategorii będzie zawsze będzie aktualna. Jeśli nie chcesz, aby wpis był publiczny, możesz przesłać go jako szkic. Możesz wybrać wiele kategorii.

Co się dzieje podczas przesyłania artykułu?

  • Do biblioteki mediów przesyłane są odpowiednio nazwane zdjęcia
  • Zdjęciom ustawiane są atrybuty alt i title
  • Pierwsze zdjęcie z artykułu zostaje ustawione jako featured image
  • Artykułowi przypisywane są odpowiednie kategorie
  • Status artykułu jest ustawiany na publish lub draft

Podsumowanie

Mam nadzieję, że udało mi się w przystępny sposób opowiedzieć o tym narzędziu. Miłego korzystania!